Leta i den här bloggen

fredag 12 augusti 2011

Vi attackerades av rasande jordgetingar...

Panikpromenad i dag. Duffy klev i ett jordgetingbo vilket resulterade i att massvis med rasande getingar flög ut med sikte på alla i desss närhet. Ja, och i närheten fanns såklart Duffy och jag samt Jennie och Rune. Stackars Rune var fastbunden i bänken som vi suttit på och stackars Jenny i sin tur kämpade med att få loss honom. Duffy hade fullt med getingar på kroppen och jag rusade iväg med henne bort från boet medan jag i panik försökte borsta bort dem och samtidigt hindra dem från att attackera mig.

När Jenne och Rune lyckats ta sig bort från bänken fick de sällskap av getingarna som vägrade ge upp. Jennie blev biten flera gånger, Rune likaså och Duffy också. Jag klarade mig helt utan bett, men blev såklart chockad av det inträffade. Ja, det blev vi alla. Duffy haltade och var så låg att hon inte brydde sig om en hund som passerade på några meters avstånd. Rune rullade sig intensivt i gräset och såg osynliga getingar överallt som han högg efter.

Nu sitter vi alla fyra här hemma hos mig. Rune och Duffy har fått varsitt märgben och Jenny dricker whiskey. Snart ska jag iväg och intervjua en annan med sting, nämligen Dolph Lundgren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar