Leta i den här bloggen

torsdag 25 augusti 2011

Egentid är nödvändig tid

Hallå...hoppas ni haft en bra dag. Själv har jag varit hundlös idag. Duffy har varit med husse på jobbet. Och även om jag älskar min fina vovve så är det skönt att ha några timmar för sig själv ibland. Då kan jag göra saker som man inte kan om man har en hund som inte kan vara ensam hemma mer än tio minuter innan hon börjar skälla övergivet. I dag till exempel satt jag på det lokala fiket och jobbade på förmiddagen, sedan lunchdate med min fina vän Ina och hennes gulliga dotter Eira sex veckor och slutligen middag på stan med fyra härliga vänner.

Egentid det är nödvändig tid. Och så får jag längta lite efter byrackan. Nu ligger hon i sin korg nedanför mig och sussar gott efter kvällspromenaden med fyrbenta kompisen Rune. Jag ska också säga hej till John Blund snart, men först ska jag läsa några sidor i Underdog som jag började på igår.

Undrar om grannarna skulle gilla om jag tog ner farfars gamla fiol och spelade en druddelutt så här på kvällskvisten. Jag pekar på den ifall ni mot förmodan skulle missa den :-)

1 kommentar:

  1. Mycket viktigt med egen tid.

    Fin fiol!

    Jobbar du inte på recept.nu längre?

    SvaraRadera