Leta i den här bloggen

lördag 28 januari 2012

Kalas och en trötter...

Hemma efter brorsdotterns fyraårskalas. Det var fullt ös där och en massa mumsiga sockerbomber som slank ner i magen i ett nafs. Nu sitter jag här i soffan och jäser. Gick ut en promenad med Duffy jag direkt när jag kom hem i förhoppningen att lite motion och frisk luft skulle pigga upp mig, men likväl hamnade jag här i mitt soffhörn. Lägger jag mig ner skulle jag förmodligen somna på en gång.

Tänk en gång i tiden kunde man vara ute fredag kväll för att därefter jobba dagen därpå och sedan gå ut även på lördagkvällen. Hur orkade man egentligen? Och nu, nu är jag trött efter att ha varit på ett fyraårsskalas, och det var ju inte så att jag behövde lyfta många fingrar för att hjälpa till. Har jag blivit gammal och lat eller har jag bara allmänt dålig kondis?

Om några timmar är det dags för kalas två, denna gången 31-årsfirande. Så nu får jag faktiskt ta och rycka upp mig. En stänkare och en svängom på vardagsrumsgolvet kanske skulle göra susen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar