Leta i den här bloggen

tisdag 17 januari 2012

Kulturell tisdag...

Ikväll har jag varit på Stadsteatern och sett Dödsdansen. Mitt sällskap var min kära vän Maria. Vi åt middag på ett nyöppnat kafé på Drottninggatan. Tidigare när jag bodde mitt i smeten så hängde jag med när det öppnades nytt, men när jag åkte bil genom mina gamla kvarter igår så kände jag knappt igen mig. Okej, det var kanske att överdriva, men massvis med nya butiker och kafén har ploppat upp sedan jag flyttade därifrån för tre år sedan. Det händer saker hela tiden, överallt.

Tillbaka till teatern. Det är så mysigt att gå på teater, dock kostar det ju en slant så man får välja sina tillfällen. Kvällens pjäs får betyget 3/5. Skådespeleriet var dock utmärkt, men så är ju Pia Johansson, Allan Larsson och Niklas Hjulström riktiga proffs.

Nu ska jag sussa. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar