Leta i den här bloggen

tisdag 31 januari 2012

Sötsug och sömnsug

Och där slog klockan halv fyra och sötsuget satte in. Äter en banan och lite nötter. Får se om suget nöjer sig med det. Såg ett program igår om en tjej som skulle få experthjälp med sin hetsätning. Det var otroliga mängder godis hon satte i sig varje dag. Jag vet tyvärr inte om hon blev hjälpt för jag bytte kanal innan det var slut. Ja, alltså bäst att förtydliga - jag har inget problem med hetsätning, jag kom bara att tänka på programmet på grund av mitt sötsug.

Så annars då... Jo jag har suttit och jobbat/skrivit hela dagen på lokala fiket. Vi är några stycken stammisar där med datorer. Idag behövde jag inte ens säga min beställning. När caféägaren såg mig sa han direkt: "En latte med vanlig mjölk". Jo det stämde ju nickade förutsägbara jag. Fast lite senare beställde jag även en lunchsallad och en kopp té. Japp, man måste variera sig. Living on the edge, om man säger så :-)

Nu slog sömnsuget till bara sådär. Hmm, vad jag kan överlista det med? Något sött kanske :-)

2 kommentarer:

  1. hahaha, söta Sara. "Living on the edge". Jag har också begär nu efter söta sliskiga saker, bara för att jag bestämt mig att inte äta mer sånt längre. Ska göra en glass av frysta bär och yoghurt. Hoppas det fungerar.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Mums vad gott. Och vad duktig du är som kan avstå sötsakerna. Själv tog jag mig nyss ett glas mjölk med frysta blåbär och hallon, havregryn och lite nötter. Mitt favoritkvällsfika. Kramis

    SvaraRadera