Leta i den här bloggen

söndag 15 januari 2012

Mitt tålamod prövas

Min hund prövar mina armmuskler och mitt tålamod. Vi har haft henne i drygt ett år nu och imorse kändes det som om vi inte kommit någon vart alls i träningen. Hon skällde på alla hundar hon såg, och även dem hon inte såg utan bara hörde. Jag fattar inte. Är hon rädd för hundarna eller arg, eller både och? Hon blir så galen när hon ser en annan fyrbenting, hoppar och skäller och sliter i kopplet. Jag ska filma det hela och visa er här så kanske någon som har erfarenhet av hund med detta problem ser det. För det är verkligen ett problem. Promenaderna är långtifrån rofyllda. Man är hela tiden på spänn över vad som väntar bakom nästa hörn. Suc. Och hon äter Zylkene (lugnande för hundar) sedan snart en månad tillbaka men det verkar inte ha skett någon förbättring.

I dag ska jag och Duffy till min kära vän Maria på lunch. Vi ska testa om det finns någon möjlighet att Marias brors hund Nelson och Duffy kan bli vänner. Hon kan ju bevisligen få fyrbenta vänner, men det krävs tålamod av både berörda människor och djur. Ska bli intressant att se hur Nelson reagerar på en vilding som Duffy. Uppföljning väntar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar