Leta i den här bloggen

lördag 21 januari 2012

Smutsiga hundöron och 40-årskalas

Jag sitter uppkrupen i soffan med en kopp kaffe. På fårskinnsfällen nedanför ligger Duffy och pustar ut. Vi har precis tvättat hennes öron, och det avskyr hon. Men vi måste för enligt veterinären är öronen infekterade och fulla med gegga/smuts, vilket gör att hon förmodligen har konstant ont. Vissa hundar har lättare att samla på sig smuts i öronen, och de hundraser som har hängade öronlappar hör till den gruppen, och det har Duffy. Dessutom har hon ju levt på gatan och förmodligen aldrig fått sina öron urtorkade.

Det är dock väldigt viktigt hur man tar sig an hundars öron, exempelvis får man ALDRIG använda tops i dem, utan bara bomulls-pads som man försiktigt torkar rent med. Läs mer här!

Om några timmar ska vi på kalas till min syster - 40-år. Tyvärr kan jag inte avslöja vad vi har köpt för hon kanske är här inne och snokar :-)

Här sitter jag och ser allvarlig ut, eller mer "hej jag har inte vaknat riktigt än".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar