Leta i den här bloggen

måndag 24 september 2012

Jag behöver min frukost

Ojoj, här sitter trötter och ska få ur sig ett blogginlägg. Trötter det är alltså jag. Och jag vet varför. Jag har inte fått min dagliga dos energi i form av mat. Jag ska nämligen göra en koloskopi på torsdag. För er som inte vet vad detta är så innebär det att läkaren ska kolla mina tarmar med en liten kamera... men oroa er inte, det är inget filmklipp som kommer att läggas ut här eller någon annanstans för den delen :-D

Tillbaka till tröttheten. Jag får dagarna innan den här undersökningen endast inta flytande föda, och jag trodde att detta gällde från idag. Så till frukost blev det en skål fil. En skål fil! Min mage trodde först att det var ett skämt. "Där lurade du mig nästan", sa den och skrattade.  Efter en stund förstod magen dock att det var allvar och vrålade "Ge mig mat. Nu!" Men jag var stenhård. "Du kommer tacka mig på torsdag", sa jag bestämt och lät magen kurra vidare bäst den ville. Efter urslickad filskål och en kaffe blev det 45 minuters promenad till Gamla Stan med sambon och byrackan. Jag promenerade även hem igen och hann på vägen tömma mig på lite blod (nej jag trillade inte av utmattning, det var ett blodprov som skulle göras).

Hungrig och med lättare blodförlust läser jag informationsbladet jag fått från sjukhuset. Igen, bör tilläggas, men jag kan inte ha läst det så noga. För där står nämligen "inta flytande föda två dagar innan undersökningen". Det innebär ju att jag idag kan äta vad jag vill, så länge det inte är fiberrik mat, för det är en annan förhållningsregel. Men det är försent. För hur mycket mat jag än trycker i mig nu så ligger jag ändå i ofas. Och kaffe hjälper inte heller. Jag behöver min frukost. Utan den blir resten av dagen trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar