Leta i den här bloggen

onsdag 5 september 2012

Krånglande mage

Halvligger i soffan. Magen gurglar, vilket inte är något ovanligt. Det är något tajfs med min mage. Jag har ont i den, längst ner till vänster. En molande värk som jag haft nu fram och tillbaka i flera månader. Ibland kommer det som elektriska stötar också. Nu på senare tid har jag även fått ont i ryggslutet och ett tryck över ändtarmen, japp så är det. Där kan man också få ont tydligen. Har gjort bukröntgen och ultraljud, men det visade ingenting konstigt. Ska lämna urinprov på min vårdcentral imorgon och om tre veckor har jag tid för koloskopi. Och vad är då detta? Jo, det är någonting så otrevligt som en slang upp i rumpan. På slangen är en liten kamera fäst så man på en skärm kan se vad som försiggår därinne. Inte något man längtar efter men bra att det går att göra såklart.

Ja just det, hade nästan förträngt läkaren på vårdcentralen. Vilken surkart. Blä för oengagerade och sura läkare. Byt yrke om ni inte gillar ert jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar