Leta i den här bloggen

tisdag 16 februari 2010

De e bar' å åk

Det var 17 år sedan sist men plötsligt händer det, och vet ni att plötsligt var i dag. Jag hyrde mig pjäxor, skidor, stavar och hjälm och gav mig ut i backen. Jag, som åkt på planmark de senaste tio åren, kastade mig i dag utför.

17 år sedan - kan det verkligen vara så länge sedan? Jag räknar bakåt igen, Jo, det stämmer faktiskt. När jag var 13 år lade jag slalomskidorna på hyllan och snörde på mig snowboardskorna i stället. Fem år senare slet jag av korsbandet, fick nog av utförsåkning och föll för längdskidornas charm. Och nu, tolv år efter att snowboarden bars upp på vinden och 17 år efter att jag senast spände på mig ett par pjäxor var det så dags igen.

Tre åk och en transportsträcka senare sitter jag nu är och är omåttligt nöjd med mig själv. Imorgon blir det fler åk, och vem vet, kanske gör jag en 360 innan veckan är slut.


De e bar' å åk.

Ps. På 17 år har slalomskidorna blivit kortare och tyngre, pjäxorna obekväma och stavarna krympt 10 cm. Inte konstigt att man ser ut som man gör när man åker ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar