Leta i den här bloggen

torsdag 11 februari 2010

Mitt andra hem...

Jag fick väderleksrapport från Jämtlandsfjällen nyss – snö, snö, sol och mer snö. Åh, jag längtar!. För snart bär det av till Bydalen, mitt andra hem.

Där har jag tillbringat så gott som alla sport- och påsklov under min uppväxt samt en del jular och sommarveckor. Jag lärde mig åka skidor där, och snowboard och längdskidor. Jag har åkt tusentals gånger upp och nerför backarna, först mellan pappas ben, därefter med ett snöre runt midjan som han höll i och sedan släpptes jag äntligen fri. Jag har stakat mig runt sjön otaliga varv och druckit ett okänt antal koppar varm choklad med vispgrädde på värdshuset.

Jag älskar naturen i Jämtland, den friska luften, stillheten och känslan av att bara vara. Min älskade fjällvärld snart ses vi.





2 kommentarer:

  1. Åh, det är så fantastiskt där i norr. Jag blir helt glad när jag ser bilderna. Hoppas ni får en underbar vecka. kram /ma

    SvaraRadera
  2. Jag vet, snart får ni åka upp också. Kramis

    SvaraRadera