Leta i den här bloggen

söndag 7 februari 2010

Hästmannen, luftgitarr, och Avatar..

Har fastnat här i soffan framför teven. Först Hästmannen, en dokumentär om 60-årige Stig-Anders som bor kvar i sitt föräldrahem och vägrar modernisera sin tillvaro. Och nu ytterligare en dokumentär, denna gången följer vi en finsk man som, ja pratar finska. Jag har inte riktigt förstått handlingen, kanske för att jag sitter och skriver samtidigt...

Igår var det partaj i Vallentuna där vi firade Christoffer som fyllt 30 år. Fantastiskt god mat (Rebecca och Ninni), trevligt umgänge (alla) samt dans, luftinstrument och skrålande på vardagsrumsgolvet (Maria, Rebecca, Annica, Linda och jag). Jag tror faktiskt att jag spelade så mycket luftgitarr, eller kanske var det fiolen, att jag sträckte något i nacken. Eller så är jag bara otränad...

I kväll blir det bio. Ska äntligen se Avatar som tydligen ska vara sååå fantastisk. Hmm, hoppas mina förväntningar inte förstör en bra film.

Smakprov från gårdagens partaj...

Fina Annica och jag.


Delar av bandet - Becca på sång, jag på gitarr och Linda på synth.


Kramkalas, eller var det dans?

2 kommentarer:

  1. Ska ni äntligen se Avatar alltså, kul! Hoppas ni tycker om den, jag tyckte att den var sjukt vacker men gav lite Poccahontas-vibbar". Ha en underbar söndag! :-)

    SvaraRadera
  2. Nu har vi sett den, och som du ser i mitt inlägg ovan så gillade jag den :-) Hoppas du haft en mysig dag!

    SvaraRadera