Leta i den här bloggen

onsdag 17 februari 2010

Jag stannar nog här ett tag...

Längd en mil, check. Slalom med vassa svängar, check. Öl och gulaschsoppa på värdshuset, check. Bastu och eftermiddagslur, på ingång. Det är underbart.

Jag skulle kunna flytta hit imorgon och leva så här, ja åtminstone så länge snön ligger kvar. Det skulle nog vara lite tradigt att bo här året om, men absolut under vinterhalvåret. Och de dagar jag inte orkar ge mig ut i spåret eller backen, ja då kan jag sitta här hemma i stugan och skriva på min bok som aldrig blir klar. Åh, vad skönt det låter. Vi får se om jag kommer hem till Stockholm på lördag som planerat.


Utsikt.


Redo att kasta mig ut...


En lika laddad Petrus.

2 kommentarer:

  1. Men gu så härligt! Hälsa karln och backen! //från en som saknar sitt vinterland...

    SvaraRadera
  2. Ja, det är så härligt också. Förstår att du längtar norrut. Karln hälsar tillbaka :-)

    SvaraRadera