Leta i den här bloggen

lördag 6 februari 2010

Min mor gick nästan ner i brygga...

Lördag, härliga lördag. Har haft en lugn och mysig dag hittills. Vid niotiden imorse ringde bror min och frågade om jag vill följa med ut till Sollentuna och titta på huset som han och min svägerska köpt. Det ville jag. Så han, jag och fisen tog bilen ut och beundrade huset med jättetomten som ska bli deras nya hem. Hmm, tror jag snart måste hitta på ett nytt smeknamn till min brorsdotter. Hon är två år nu och börjar förstå vad en fis är för något. Hon är ju envis och bestämd som få så kanske ska hon få överta mitt smeknamn - Lilla My.

Tillbaka till Sollentuna, dit min bror med familj alltså ska flytta. Jag är jätteglad för deras skull men samtidigt är det lite sorgligt då vi nu bor grannar och kan ses spontant bara för en fika eller prommis. Nåja, jag får våldgästa dem där ute i sommar och ligga i en solstol vid poolen och beställa drinkar. Min mor gick nästan ner i brygga när hon fick reda på att det köpt huset. Hon bor bara tio minuters promenad därifrån. "Tjihoo, här kommer lilla farmor!"


Alicia och katten Gustaf får slåss om lasagnen.


Glupsk bror och brorsdotter.


"Titta Pippis pappa", försöker vi lura i Alicia.

2 kommentarer:

  1. Ååå, alla köper hus. Man får ju prestationsångest. Jag vill gärna bo i en trång lägenhet inne i stan istället. Är jag självisk då?

    SvaraRadera
  2. Nej, du är verkligen inte självisk. Det handlar ju inte om var man bor utan hur man mår...

    SvaraRadera