Leta i den här bloggen

söndag 21 februari 2010

Jag kanske tar skidorna till jobbet imorgon

SL råder alla buss- och tågresenärer att stanna hemma från jobbet imorgon. ”Om du inte absolut måste ge dig i väg kan det vara ett tips att försöka stanna hemma. Annars är det bra att vara ute i extra god tid, följa störningsinformationen här på sl.se samt väderprognoserna”, skriver SL i ett pressmeddelande uppger Aftonbladet.

Hmm, innebär det att SL betalar min frånvaro då? Knappast. Tur då att jag fått upp flåset i fjällen den här veckan. Lär ju gå fortare att skida till jobbet imorgon. Kanske ska ta samma väg som jag cyklar på sommaren då. Jag inleder lugnt längs Norr Mälarstrand, genom Kungsträdgården, över Nybroplan, skejtar in på Birger Jarlsgatan, förbi Svampen, stakar uppför Sturegatan och sedan spurtar jag sista biten på Lidingövägen in i mål.

Som sagt, jag kanske tar skidorna till jobbet imorgon. Med betoning på kanske.

2 kommentarer:

  1. Haha, tog du skidorna? Verkar vara en rolig idé annars :-)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Hihi, nej inte denna gången. Men kanske nästa... vinter :-) Kram

    SvaraRadera