Leta i den här bloggen

lördag 27 februari 2010

Ett spännande besök hos frissan...

Nyklippt, nylunchad och nyss hemkommen. Tanken var att klippa topparna. Dock har jag ju väldigt svårt för att säga nej. Så när frisören frågade om jag inte skulle fixa utväxten också (hade jag en sådan?!) med deras förmånliga erbjudande 750 kronor för slingor och klippning, ja då sa jag självklart ja. Så där satt jag med folie i håret, drack té och läste om vårens modetrender.

Mycket folk hann komma och gå under den tiden. När Petrus var där sist så tog hans klippning tio minuter! Därför var det svårt att peka ut en specifik förövare när kvinnan som färgat håret snett bakom mig plötsligt ropade att hennes jacka var borta. Vi var fyra kunder i salongen just då och när vi klargjort vilka ytterplagg som tillhörde vem så fanns det bara en blå trasa kvar. Någon hade fyndat en ny jacka inne hos frissan och lämnat kvar sin gamla. Kvinnan pratade om att ringa polisen men då såg personalen lite rädda ut. Det skulle jag också göra om jag inte tog kort eller lämnade kvitto till kunderna...

Efter det minst sagt spännande frisörbesöket blev det god och trevlig lunch med Petrus, Maria och Cristian. Och nu bär det av till mammsen, Benke-Bus och Gurra-G.


Kan det vara den mystiska jacktjuven som jag fick med på bild månntro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar