Leta i den här bloggen

söndag 12 december 2010

Hundmöten och branddrama

Långpromenad med Duffy. En solig vinterdag som denna var det massvis med hundpolare ute att skälla på. Duffy vill hälsa på alla, men det får hon inte till sin stora besvikelse. Drygt två veckor har hon varit här och hon är redan välkänd i området. Vi mötte ett äldre par med hund som Duffy skällde lite extra mycket på. När vi berättade att hon är en gatuhund från Irland så mjuknade de (det gör de alla). Damen berättade att hon brukade se mig och Duffy från sitt fönster. Hur jag kämpar med henne. Hon tyckte jag var duktig och tålmodig. Det gjorde mig glad. För jag kämpar verkligen, det gör vi båda två, eller snarare alla tre. Tack alla snälla förstående människor. Ni gör min dag!

Solen lyser för alla snälla människor.

Någon vars dag inte började så bra är Henrik Norström, ägaren till restaurang Lux. Där brann det i dag. Tydligen rätt rejält, sa en brandman vi pratade med. Mitt i dessa juletider och allt. Och Lux som fick så bra betyg för sitt julbord. Typiskt!

Restaurang Lux kommer nu vara stängt ett tag. Det är alltså Lux ni ser där en bit bort, med brandbilar utanför...

Tyvärr kan man inte dela ut brödet rättvist, även om jag försöker sprida ut smulorna.

Nyss var Duffys kompis Bobbie här (också hon adopterad från Hundar utan hem) med sin husse och matte. Då är Duffy lugn som en filbunke. Men utomhus med andra hundar blir hon skrålande jycken. På tisdag kommer hundtränaren Johan från Fria hundar hit. Det blir spännande att höra vad han har att säga. Hoppas på många goda råd, för det kostar ju en liten slant med privatträning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar