Leta i den här bloggen

onsdag 29 februari 2012

Björn Ranelid och hans mobbare

Björn Ranelid. Det måste vara den senaste veckans mest omdiskuterade person i svensk media. Ja, säkerligen vid arbetsplatsernas fikabord och hemma i soffan också, men det är just den offentliga diskussionen jag reagerar på. Eller diskussionen är nog fel ord. Men jag vet inte vad jag ska kalla det istället. Mobbning kanske är en bättre beskrivning. För jag har läst så många krönikor, artiklar, insändare och bloggar där avsändaren just går till angrepp mot Björn Ranelid, gärna genom att nedlåtande kommentera hur han ser ut. Min fråga är: Varför gör de detta och vad anser de sig ha för rätt att göra detta? Jag menar vilka är de att offentligt löjliggöra sig över Björn Ranelid?

Jag tycker inte man ska skriva något om någon annan människa som man inte kan säga direkt till denna i verkligheten. Och jag undrar hur många av dessa mobbande skribenter som skulle våga gå fram till Björn Ranelid och säga de taskiga saker som de skrivit om honom där gömda och skyddade bakom sina datorer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar