Leta i den här bloggen

måndag 6 februari 2012

Tvåbentingar, fyrbentingar och sånt

I dag har jag skrivit och korrekturläst. Ja och så har jag haft en extra sidekick, förutom ordinarie Duffy. Min fina kompis Monica har nämligen suttit här och läst idag. Vi har hållit på var och en för sig, men det är alltid mysigt att ha sällskap även om man så bara sitter bredvid varandra framför varsin dator. Monica följde även med ut på lunchprommisen med fyrbentingen och fick då känna på hur det är att vara i ena änden av långlinan när Duffy springer och studsar omkring av glädje. Hihi, då får man som tvåbenting röra på benen vare sig man vill det eller inte, och fort går det.

Nu ska jag snart stänga ner mitt lilla kontor för dagen, eller i alla fall för några timmar. Ska iväg och träffa min kära vän Maria och snacka bort kvällen. Mys!


Igår var jag och Duffy och hälsade på mamma, Bengt och Gusten. Det blev en promenad på isen med hundarna. Duffy var vild av lycka av att få springa i långlina och busa med bästisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar