Leta i den här bloggen

tisdag 7 februari 2012

Reklamplåtning och smink

I dag har jag varit på reklamfotografering. Det är kul att bli sminkad av proffs, speciellt för en sådan som jag som sällan sminkar mig, och när jag väl gör det blir det på sin höjd mascara och läppglans. När jag var i tonåren sminkade jag mig mycket mer, eller ja mycket var väl att ta i, men jag använde ögonpenna (heter det så?) och då ser man genast "sminkad" ut.

Vid dagens sminkning fick jag ett antal lager foundation och puder. Det har jag aldrig vågat mig på själv. Jag är rädd att för att det ska bli fel nyans och att det ska se ut som jag bär mask eller nått, vilket man i och för sig på ett sätt gör.

Så här såg jag ut när sminköserna var färdiga med mig i dag (de var två stycken gulliga tjejer).


Var tungen att ta fram mobilen och plåta mig själva innan jag åkte hem. Som ett minne och som mall i fall jag plötsligt skulle vilja börja mejka mig mer.

2 kommentarer: