Leta i den här bloggen

lördag 25 februari 2012

Mello och bollen

Så var sista deltävlingen i Mello 2012 avgjord. Lisa Miskovsky och Danny direkt till finalen i Globen. När det stod mellan Danny och Charlotte Perrelli var jag så nervös att jag var tvungen att gå ut i hallen, precis som vid en läskig film då jag inte vågar titta när det är som otäckast. Både Danny och Charlotte var visserligen superduktiga men jag tror ändå att Danny var den av de två som helst ville gå till final. Dessutom har Charlotte redan vunnit hela baletten, två gånger till råga på allt.

Annars har den här lördagen spenderats på hemmaplan. Har renast skåp och bokhyllor med två hundar runt benen. Vi har nämligen haft Gusten här, eller bollen som han också kallas :-) Hihi nej inte för att han är rund, utan för att han är galen i bollar. Han kan känna lukten av en boll på mils avstånd och får han dessutom tag i den, ja då är det svårt att få honom att tänka på något annat än just den bollen. Att leka själv är dock inte Gustens melodi så medan jag har fixat här hemma har han följt mina steg med bollen puttandes framför sig. "Lek med mig", har han gläfst. Och jag har lekt men inte hela dagen som Gusten hade önskat.

Nu har mamma och Bengt varit här och hämtat Gusten, och vår fyrbenting Duffy sussar sött på mattan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar