Leta i den här bloggen

onsdag 8 februari 2012

Morgonrutiner och trötthet

Jag vaknar. Ligger och drar mig i sängen en stund. Stiger upp. Kokar ägg, häller upp en skål med fil och blåbär och äter upp allt på sisådär max 3 minuter. Därefter kliver jag antingen in i duschen eller ut genom ytterdörren. Japp, jag varierar mig. Vissa dagar kör jag hundpromenad före tvagning och andra dagar gör jag tvärtom. Ja och så finns det dagar  då jag först på eftermiddagen kommer på att jag kanske borde duscha (bör kanske förtydligas att jag arbetar hemifrån och att jag gör mig ren om jag ska träffa folk personligen, bara så att ni inte får för er något annat...).

Nåja, har jag nu någon poäng i denna beskrivning av mina morgonrutiner? Jajamensan. Det jag vill ha sagt är att när jag ätit frukost, duschat och gått ut med byrackan blir så otroligt trött. Jag vill bara krypa ner under täcket igen och sova, sova och sova lite till. Min fråga är varför? Det är ju inte så att jag tar ut mig på mornarna, eller går upp sådär jättetidigt. Och en powernap vid niotiden det känns liksom inte okej, jag har ju för sjutton inte ens börjat jobba än vid den tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar