Leta i den här bloggen

söndag 19 februari 2012

Dirty Dancing och Golden Hits

Igår var en heldag med fina flixen. Först Dirty Dancing på Chinateatern - en fartfylld musikal som hade varit ännu bättre om jag hade haft bättre sikt. Satt en väldigt rakryggad kvinna framför mig som skymde scenen, så jag fick luta mig än åt höger ån åt vänster för att se vad som hände på scenen. Min fråga är: Varför placerar man inte stolsraderna sicksack, jag menar så att min stol är placerad så att jag ser mellan två stolar framför, och inte direkt bakom en stol. Det finns förmodligen en anledning till att stolsraderna ser ut som de gör, men när lutningen i salongen är dålig och man har en långis framför sig, ja då blir man lite besviken. Nåja, jag har ju sett filmen ett antal gånger så det var inte så att jag inte hängde med i handlingen :-)

Efter musikalen gick vi till Golden Hits, jihaaa! Som en Finlandsbåt på fast mark kom vi fram till. Där åt vi middag - jag åt god rödning med potatispuré - och sedan svängde vi våra lurviga till 80-talsklassiker några timmar. I dag är jag lite loj, men bara lite ändå. Tog det lugnt med den flytande födan igår och det är jag tacksam för i dag.

Flixen, med Becca bakom kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar