Leta i den här bloggen

söndag 18 april 2010

Dags att återinviga balkongen

God morgon! Och vilken morgon. Har du hunnit sticka näsan utanför dörren än? Det har jag, om balkongdörren räknas vill säga. Solen ligger på där och växterna som stått där ute hela långa vintern ser så tacksamma ut över att äntligen få lite sol och värme på sina frusna grenar och blad.

Jag vet inte om de klarade vintern, mina tappra balkongväxter. Men jag hoppas det. Jag fyllde krukorna med löv i höstas innan snön kom, bäddade ner mina växter under ett varmt täcke, redo för den djupa vintersömnen. Men nu är det dags att väcka dem, försiktigt. Byta jord, beskära och vattna. Nu är det det dags att återinviga balkongen.


Dags att vakna nu små hallon.


Även jag låter mig värmas av solens strålar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar