Leta i den här bloggen

måndag 5 april 2010

Inviga utemöblerna i dunjacka och snowjoggings?

Morgonstund har guld i mund. Eller nja, den här morgonen är snarare fylld med snö. Jag blev minst sagt lite förvånad när jag kikade ut genom fönstret imorse och såg att allt det vita var tillbaka.

Det här stämmer inte. Man ska ju ställa fram utemöblerna i samband med att klockan ställs fram till sommartid. Men jag har ingen lust att inviga dem i dunjacka och snowjoggings. Och de nya lökarna då som jag skulle sätta ut på balkongen i dag. Jag får en känsla av att de inte skulle bli så lyckliga därute, att de inte skulle bli så långvariga.

Var dessa få men fina dagar vi nyss hade våren? Är detta vintern 2010/11 som nu är här? Hoppade vi över sommaren i år? I hope not!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar