Leta i den här bloggen

onsdag 28 april 2010

Ta vara på din gåva!

Häromdagen såg jag dansgruppen Bounce uppträda. Med sig hade de flertalet galet duktiga dansare. Jag tänkte att detta är människor som har hittat sin talang, sin gåva. De är skapade för att dansa, och de hade turen att upptäcka det.

Jag själv tycker väldigt mycket om att skriva, och kanske är det min gåva. I alla fall har jag haft en otrolig tur som är född och uppvuxen i ett land där barn får gå i skolan och lära sig just att läsa och skriva. Jag har fått möjligheten att utveckla min gåva, min talang eller vad man nu vill kalla det. Men tänk så många människor som inte får det. Tänk vad många Hemingways och Fred Astaire som finns där ute som aldrig får chansen. Som lever sitt liv långt ifrån utbildning och dansskolor. Tänk alla fantastiska röster, författare, skådespelare, dansare, musiker och mattesnillen som vi går miste om.

Jag vet, så ser världen ut och jag kan inte göra mycket åt saken. Men jag kan ändå inte släppa tanken. Med detta vill jag säga: Ta vara på just din gåva, för den möjligheten får inte alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar