Leta i den här bloggen

tisdag 6 april 2010

Jag blir speedad till tusen...

Har fikat med fina vännen Jessica på Sturekatten i kväll. Det blev en latte för min del. För mig som dragit ner på kaffesörplandet är det alltid lika spännande varje gång jag väl dricker kaffe, och då framförallt en latte. Jag blir speedad till tusen.

Men det är inte bara pulsen som går upp i 180 utan även hjärnan drar iväg. Jag får massvis med strålande idéer och högflygande planer, i alla fall enligt mig själv. Fast det är dock sällan jag hinner genomföra dem innan koffeinruset försvinner ur kroppen. Och då står jag där och trevar och tvekar igen. Ända tills jag hinkar i mig en ny latte. Ja, och så håller det på...

Nu ska jag dock försöka vrida på det hela en aning. Först ska jag komma på idéerna och först därefter är det dags för kaffet, då när det är dags att skrida till verket.


En latte på Starbucks i New York.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar