Leta i den här bloggen

lördag 17 april 2010

En tripp till Bögs Gård

Varje gång man "planerar" att sova ut på morgonen så vaknar man i ottan. Detta hände mig givetvis imorse. Okej, ottan var visserligen 08.00, men så har jag heller inga kor som ska upp och mjölkas.

Jag hann läsa några kapitel i spännande deckaren Midvinterblot innan bror ringde och frågade om jag ville med ut och promenera på Järvafältet i Sollentuna. Det ville jag. Kunde lika gärna piggna till där som någon annanstans.

Bror, brorsdotter och jag satte oss i bilen och mötte upp mammsen och Gurra-G. På Bögs Gård (det heter så efter släkten Bög som bodde där) hälsade vi på hästar, grisar, får och hönor. Eftersom det blåste allt annat än vårvindar på fältet så avslutade vi vårt besök där med gulaschsoppa på fiket. Mysig dag med fina familjen.


Alicia - klädd för lera och blåst.


Alicia hittar en kompis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar