Leta i den här bloggen

fredag 22 oktober 2010

Det är svårt att pricka rätt med tio isglassar

Alltså jisses vad kallt det är här hemma just nu. Jag har tio isglassar till fingrar. Min nästipp slår Rudolfs mule med hästlängder och ligger snart på golvet nedanför mig. Och trots att fårskinnstofflorna är på har jag inte längre någon känsel i tårna.

Jag är en snögubbe minus snön. Hmm! Med detta menar jag alltså att jag är nedkyld trots att jag är inomhus. Går jag ut och ställer mig på balkongen kan jag nästan lova att det är varmare där än här inne.

Och ja, elementen står på max. Men vad hjälper det när de ändå är iskalla. Värmeljusen är tända. Många blir det. I dag satte jag till och med på ugnen bara för att sedan kunna öppna ugnsluckan och ta emot värmen med öppen famn.

Om jag stavar som en kråka i den här texten så är det för att det är rätt svårt att pricka rätt på tangentbordet med tio isglassfingrar. Testa själva!

Nu ska jag krypa ner under filten i soffan och kolla vidare på Mad Men. Till detta lite fredagssnask.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar