Leta i den här bloggen

onsdag 6 oktober 2010

Planering heter det ja...

Snart middag med fina mammsen på stammisstället. Skönt! Ska försöka andas lugnt då. För just nu är det så mycket på gång att jag inte riktigt vet var jag ska börja.

Jag måste lära mig att strukturera, som det så fint heter. Eller gör det? Kan man verkligen uttrycka sig så? Vet jag ens vad struktur innebär? Jag slår upp ordet. Där står det att synonymer till struktur är: inre byggnad, uppbyggnad, sammansättning, mönster, konstruktion, beskaffenhet; textur, grovlek, yta.
Hmm, det var inte riktigt vad jag syftade på.

Planera! Där satt den. Det var ordet jag sökte. Jag måste lära mig planera. Exempelvis: På förmiddagen pluggar jag, efter lunch arbetar jag två timmar med frilansuppdrag 1 och därefter tar frilansuppdrag 2 och 3 vid. Bloggen får endast besökas en, okej två gånger per dag. Facebook max tre gånger under dygnets 24 timmar.

- Låter det okej? Hallå!
- Jaså, frågar du mig?
- Ja, ser du någon annan här eller?
- Nej. Jag menar ja, det låter okej.
- Bra! Då säger vi så.
- Okej fint.
- Mm. Vi lär ju höras av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar