Leta i den här bloggen

torsdag 21 oktober 2010

Jag ska köpa en folkvagnsbuss och sälja choklad

Från en heldag med 30 busungar på skolan (jag gör ju lärarpraktik nu, eller VFU som det så fint heter) till att skriva frilansartiklar om gymnasieval och Human Resources. Ställa in, ställa om - hjärnan går på högvarv.

Och nu tutar glassbilen här nedanför. Da dadadada da dadadada dada dada dada. Hmm. Glass? Det är ju för bövelen minusgrader ute. Jag behöver ingen hjälp med att bli nedkyld, jag är redan iskall. Tacka vet jag en "varm choklad-bil", eller en "heta soppan-buss".

Hmm, det kanske är det jag ska göra i vinter. Köpa en gammal folkvagnsbuss och ställa mig i en park eller vid ett promenadstråk och sälja varm choklad med vispgrädde.

Det tål att tänkas på.

2 kommentarer:

  1. Folkvagnbuss med chokladförsäljning, taget, jag ställer upp som chaufför! Vi kör Chokobilen...vilken signal ska den ha? Bröööl brööööl?! /Leifi

    SvaraRadera
  2. Ja Leifi. vad kul. Vår signal ska bara vara ett enda långt Mmmmmmmmm. Kram

    SvaraRadera