Leta i den här bloggen

lördag 23 oktober 2010

Jag är superdupermega-avundsjuk...

Sitter här med några bitar choklad och en kopp té (pulverkaffet är slut och jag har ännu inte lärt mig den nyinköpta espressomaskinen). Dock skulle jag behöva en rejäl dos koffein för ögonlocken är tunga. Ja det är inte så konstigt, jag sov ju bara elva timmar i natt... Hihi, ibland är det faktiskt så att ju mer man sover desto tröttare blir man.

Nåja, snart ska jag sätta på musik man inte kan stå stilla till och dansa loss med dammsugaren. För i kväll kommer mammsen, Benke-Bus, Gurra-G och fisen på middag, och då vill jag inte ha några råttor i hörnen.

Gick nyss en promenad för att få dagens dos av frisk luft. Helt okej oktoberväder tyckte jag, ända tills jag fick sms från min kära vän Maria som är i Barcelona över helgen. Där är det drygt 20 grader och sol. Va! Nej, jag är inte alls avundsjuk. Absolut inte. Eller okej, lite då. Eller ja, en hel del. Ja, rätt mycket avundsjuk faktiskt. Okej då, jag är jättesupderdupermega-avundsjuk. Men det måste man ju få vara. Det betyder ju inte att jag inte unnar mina kära vänner det allra bästa. Jag skulle ju bara vilja ha blivit nedpackad i resväskan innan de åkte. Det är allt.

Men men. Stockholm en halvmulen oktoberdag kan vara fint det med.

Lövely. Ett tag till. För snart tappar träden sina kläder och står nakna i kylan.

Bajamaja för traktens fåglar.

Jag döper dig till "Speglingar i vatten".

Simma kompisar. Det kommer något stort och vitt bakom er.

Bråk med näbbar och simfötter.

Tjihoo! Vågen för vågorna.

Mystisk sak i vattnet. Har dock legat så där länge, så jag tror inte att det rör sig om något läskigt. Men visst ser det ut som det?

Och så min dammsugarlåt då :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar