Leta i den här bloggen

lördag 16 oktober 2010

När blir man vuxen?

(Nedtecknat vid lunchtid i dag på min mobil). Sitter på ett café vid Sergels torg, själv men inte ensam. Jag läser min tidning och dricker min latte. Cafét ligger i anslutning till en klädbutik, så det är mycket folk runt omkring mig här inne.

Klientelet är ungt. Jag känner mig plötsligt gammal. Inte på insidan och inte på utsidan heller för den delen. Men i siffror. 30 år. Jag är 30 år. Det känns vuxet. Och ändå känner jag mig inte vuxen. När blir man det? Blir man någonsin vuxen? Känner sig min 85-åriga mormor alltid vuxen? Eller tycker hon likt jag att ålder bara är ett nummer? Jag måste komma ihåg att fråga henne nästa gång vi pratas vid.


Här sitter jag och känner mig gammal.

Undrar hur mycket pengar jag gjort av med på latte?

En tidning och en kaffe - skön lördag.

Utsikt från min sadel.

Rosor på kinden och solsken i blick...Synd bara att man är sitt vanliga blekvita jag några minuter senare :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar