Leta i den här bloggen

söndag 17 oktober 2010

Söndag i solen...

En luftballong utanför fönstret precis nu. Alltså en bit bort och högre upp. Men jag ser den tydligt. Ballongen är gul och fin mot den blå himlen. Och vem skulle inte vilja flyga luftballong en dag som denna. Solen strålar och Stockholm är en vacker stad, och säkert ännu vackrare från ovan. Men det var fantastiskt fint för oss flanörer också. Jag har lapat solenergi, druckit latte, fotograferat och samlat kastanjer till höstpynt här hemma.

Dunjackan åkte dock på, trots det sagolika vädret.

Två av alla soldyrkare.

Framåt marsch - vänster, höger, vänster.

Tittut. En liten rumpnisse kikar fram mellan träden.

Street-style, yeah!

Tidning och kaffe - en bra kombination.

Titta vad vi hittade under en sten i Rålis. En amfiteater. Nåja, nu överdriver jag kanske lite. Men sant är att den borde användas mer. För fler gratiskonserter och skådespel.

Vacker värld.

Kastanjer är perfekta till höstdekorationer (och jag tog bara fallfrukt, jag lovar).

Har du en kastanj i fickan eller är du bara glad att se mig?

Vackraste staden i världen.

2 kommentarer:

  1. Åh vilken mysig helg ni ser ut att ha haft!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var en riktig myspys-helg. Hoppas du också hade en skön helg. Kramis

    SvaraRadera