Leta i den här bloggen

måndag 22 november 2010

Hund eller inte hund, det är frågan?

Bankmöte och lunch med finaste mammsen. Den sistnämnda har nästan lyckats lura på mig en hund. Min kära mor blir lätt engagerad, och på senaste tiden är det herrelösa hundar som upptar hennes tid och engagemang. Hunden som hon nu vill att jag ska adoptera är skickad till Sverige från Irland genom en organisation som hjälper hemlösa hundar där.

Vovsingen som fått namnet Duffy är fem år gammal och tydligen väldigt snäll om man får tro mammas kollega där Duffy bor just nu. Kollegan kan dock inte ta hand om Duffy permanent för hon har redan en hund (också den adopterad från Irland). Och nu har mammsen alltså nästan lovat sin kollega att Duffy ska få bo här. Visserligen så älskar jag hundar och är uppvuxen med dem, men därför vet jag också att det är en väldans jobb att vara hundägare. Det är som att ha en liten bebis. Nåja, jag har inte svarat vare sig bu eller bä än. Ska fundera en stund till. Ska få bild skickad senare i dag och då lovar jag att lägga upp den här.

Och här kommer så en bild på fina Duffy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar