Leta i den här bloggen

fredag 5 november 2010

Natalia Kazmierska och Paul Ronges tangentslarv

På Twitter har det tydligen varit ett jättelikt bråk (för att citera Resumé). Det är journalisten Natalia Kazmierska och pr-konsulten Paul Ronge som råkat i luven på varandra. Ja, och så en mängd andra så kallade twittare som också vill ha ett (sitt) ord med i det hela.

Eftersom jag inte följer någon av ovan nämnda personer på Twitter så fick jag nys om det inträffade först i dag när jag läste om det på resume.se. De publicerar nämligen bråket i sin helhet, kopierat direkt från Twitter.

Jag måste säga att jag tycker att det är lite fånigt med pajkastning på internet. Fram och tillbaka. Alla kan vara med och tycka. Och ingen läser egentligen vad de andra har skrivit. Så länge man får synas på bästa Twittertid. Det är lätt att kasta skit när man kan ta skydd bakom skärmen. Skulle det gå helt åt pipsvängen kan man alltid skylla på att man slant på tangenterna.

Natalia Kazmierska till Paul Ronge: Jag menade inte osäker, det skulle såklart vara säker. "Han verkar säker alltså". Så skulle det stå.
Paul Ronge till Natalia Kazmierska: Och jag tycker såklart inte att du är en kass reprorter. Vass skulle det givetvis vara. Snacka om att vara vass reporter"”.

Skönt. Då skakar vi hand på det. Vänner. Frid och fröjd. Och ni, korrläs gärna allt ni publicerar nästa gång. Annars händer sånt här. Helt i onödan. Va? Jo, du slant visst på tangentbordet Natalia. Jo, det gjorde du. Säg inte emot. Så, nu vill jag inte höra ett ord mer om detta. Har ni något mer att säga, så gör det på Twitter vettja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar