Leta i den här bloggen

fredag 19 november 2010

"Min pappa skulle varit här"

Oj, att reklamfilmen för Hjärt-Lungfonden där jag spelar bröllopsbrud väckte så starka känslor det visste jag inte. Men tummen upp, för det är ju syftet.

Kommentar på Familjeliv.se: "När en tjej i brudklänning vänder sig om mot kameran och säger "Min pappa skulle ha varit här". Herregud vad jag grät. Mitt i ett väntrum fullt med människor."

Lillalinusens blogg: Just nu går det ofta en reklam på tv som gör så ont i mig! Det är den där hjärtforskningsreklamen. När flera personer säger: Jag skulle inte ha varit här. Och sist står en tjej i brudklänning och säger: Min pappa skulle ha varit här.

Enligt Ellen-blogg: I väntrummet hade de en tv. Bara det är ju jättedumt, att ha en tv där det sitter fullt med hormonella och nervösa gravida kvinnor. I alla fall så sändes ju självklart en reklam som jag aldrig sett förut, med flera människor som säger "jag skulle inte ha varit här" och så handlar det om att med hjälp av hjärtforskningen kan man idag rädda människor som tidigare skulle ha dött. Och så slutar reklamen med att en ung kvinna i bröllopsklänning vänder sig mot kameran och säger "min pappa skulle ha varit här". För mig, som just har förlorat min mest älskade manliga släkting, blev det lite för mycket och jag började storgråta.

"Min pappa skulle varit här"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar