Leta i den här bloggen

lördag 13 november 2010

Två kalas blev ett kalas

Jaha, här var man laddad för kalas gånger två. Men det blir inte alltid som man tänkt sig, eller planerat rättare sagt. Äldste systersonen fick konkurrens av lillebrorsan och tvingades ställa in sitt 7-årskalas. Okej, nu låter det allvarligare än vad det är. Minstingen Victor har i natt kräkts och för att skona oss kalasgäster valde man att ställa in festligheterna. Och det tackar jag för. Kräksjuka är inte att leka med, en nära döden-upplevelse närmare bestämt. Och Wille oroa dig inte. Present är redan inköpt så den kommer du att få, oavsett om det blir kalas eller inte. Men det hoppas jag att det blir, för jag vill ju fira dig och dessutom är jag väldigt sugen på tårta och bullar.

Födelsedagsbarn nummer två har jag inte hört något från i dag. Så där räknar jag med att partajet blir av. Det är Monica som ska firas, en av de sista i gänget av alla årets nyblivna 30-åringar. Jag ska slå in paketen snart. Det är något jag mindre bra på, men insidan är ju det viktigaste ändå. Om man inte gör som en av mina kära vänner och sparar presentpappret. Miljövänligt och ekonomiskt. När jag väl lyckas hålla mig från att slita sönder inslagningspappret så gör jag samma sak. Och krusidullerna de sparar jag nästan alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar