Leta i den här bloggen

söndag 12 december 2010

Årets första julbord

Årets första julbord är uppätet (ja inte bordet då, men ni förstår förhoppningsvis vad jag menar). Igår vad jag med familjen (på pappa-sidan) på Gällöfsta Herrgård och åt sill, skinka, risgrynsgröt, köttbullar, prinskorvar och en massa annat gott. Hundar var tyvärr inte välkomna så Duffy fick vara hos kompisen Bobbie med husse och matte.

Ojoj. Vi övar Duffy på "sitt". Och nyss så satte hon sig utan att vi behövde hjälpa henne med en tryckande hand på rumpan. Heja Duffy-Doo!

Mer ost åt folket.

Skinka och rödbetssallad - det är jul det.


Delar av dessertbordet. Yummie!

En skäggig gubbe mötte oss på vägen in.

Vet inte vad jag tittar eller tänker på. Men jag vet i alla fall att jag väntar på min snälle bror, svägerska och brorsdotter som agerade taxi (men glömde att ta betalt). Dock fick de tre filmer av oss som plåster på såren för ett litet missförstånd som uppstod angående tid och plats.

2 kommentarer:

  1. Heja er och Duffy! Det går visst att lära en gammal vovve att sitta :-)
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Tack Malin. Vi kämpar på. Du måste komma förbi och träffa henne nån dag. Kram

    SvaraRadera