Leta i den här bloggen

onsdag 29 december 2010

Det är kanske inte åldern...

Trött, tröttare, Sara. Har man blivit gammal om vill lägga sig på eftermiddagarna och slumra en stund? Ja, en stund som i en timme eller så…

Fast det är kanske inte åldern utan mörkret och kylan i kombination med jobb och nytillskott av en hund i hemmet som tar ut sin rätt? Men nu är Duffy på Gotland med extrahusse och extramatte och imorgon ska jag sitta och skriva på boken hemma, så då kanske jag kan unna mig en liten sovmorgon i alla fall. Ja, en liten som i några timmar eller så…

1 kommentar:

  1. Jag slumrar ofta på eftermiddagarna. Kanske inte lika mycket nu som för ett par månader sedan, men det händer fortfarande. Jag kan bli så fasansfullt trött på eftermiddagen att jag omöjligt kan hålla ögonen öppna, kroppen tvingar mig att ta en liten tupplur helt enkelt. Så, i så fall är jag också gammal :)

    SvaraRadera