Leta i den här bloggen

fredag 3 december 2010

Dags att börja använda stegräknaren igen

Skriver i lågornas sken. Har tänt ljus runtomkring mig för att få upp värmen. Fortfarande kallt här hemma. Duffy sover, eller vilar i alla fall. Nyss fick hon träna hjärnan. Jag la ner en godis i en diskad creme fraiche-burk och stängde sedan locket, därefter ställde jag burken på golvet och lät Duffy klura på hur hon skulle öppna den och få tag i godsaken. Jag har gjort övningen flera gånger och än har hon inte tuggat sönder varken burk eller lock. En rolig lek som kräver lite från min sida, men ändå får jag mitt dåliga samvete stillat (samvetet som säger att Duffy har långtråkigt när jag bara skriver och hon bara ligger där). Men snart blir det bus i snön, igen. Tror minsann att det är dags att börja använda stegräknaren igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar