Leta i den här bloggen

torsdag 9 december 2010

En tröttisdag

God morgon! Här sitter jag och gäspar. I dag är en tröttisdag. Var ute med Duffy för en stund sedan och jag måste säga att jag inte var riktigt vaken. Men ett steg i taget. Ett ben före det andra. Framåt kom vi. Bus i rastgården och härligt nog inte en hund i sikte. Jag klarade med andra ord mig från Duffys dansande och skällande. För en sådan här morgon vet jag inte om jag hade orkat hålla i henne, eller haft lust med det. En sådan här morgon kanske jag hade "råkat" tappa kopplet och låtit henne skutta fram till varenda hårboll på ön.

Okej, nu står dusch och kaffe näst på schemat. Nu måste här jobbas. Om några timmar kommer mormor hit igen, andra gången den här veckan. Då blir det skinksmörgås, P1 och några ärenden på stan för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar