Leta i den här bloggen

onsdag 29 juni 2011

Dejtande prinsar och kris i Grekland

Vet ni vad jag gör när jag läser exempelvis Aftonbladet eller Expressen på webben? Jo, eftersom jag själv har jobbat på den sistnämnda tidningen så vet jag att man räknar antalet klick. Mest klickad nyhet hamnar på bästa plats, får mest utrymme och så vidare.

Eftersom jag tycker att krisen i Grekland är bra mycket viktigare än exempelvis nyheten om att brittiska prins Harry dejtar en underklädesmodell men samtidigt just där och då bara har ork att läsa prinsskandalen (det vill säga den nyhet som kräver minst tankeverksamhet), så gör jag enligt följande: Jag klickar på Harry-nyheten och läser/tittar på bilderna men för inte den ska åka i topp så förbättar jag även statistiken för Greklandsnyheten genom att klicka även på denna, utan att för den sakens skull läsa allt det som står där. 

Förstår ni? Förr oss som inte alltid orkar läsa de hårda nyheterna men ändå tycker att de ska ligga i topp är detta en smart lösning. Bör tilläggas att jag inte alltid är en skvallertant som vill läsa om rödhåriga prinsars kärleksliv, eller i alla fall inte enbart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar