Leta i den här bloggen

onsdag 15 juni 2011

Min empatilösa barnmorska...

I dag ringde min barnmorska, eller före detta barnmorska är det ju numera. Hon undrade hur jag mådde. Jag svarade som det är - att jag känner mig trött och ledsen såklart men att jag försöker se framåt. Barnmorskan lät förstående.

Lika förstående var hon dock inte när jag i fredags ringde och sa att jag hade små blödningar samt värk i nedre delen av magen. Det första min barnmorska sa då var: "Det låter som om det skulle kunna vara ett begynnande missfall. Det är bäst du åker in på ultraljud och ser så barnet lever." Jag fick en chock rent ut sagt av detta visserligen sanna men utan empati och känsla-svar som hon gav mig.  Om och när jag blir gravid igen ska jag se till att få en annan barnmorska.

Tur att jag har så fin familj och så fantastiska vänner som ställer upp och finns där. Kram till er!

1 kommentar:

  1. Ja, det var verkligen så okänsligt man kan tänka sig. Svårt ibland att förstå sig på hur människor fungerar. Hon borde verkligen ha i ryggmärgen vad och hur man säger. Kram / ma

    SvaraRadera