Leta i den här bloggen

måndag 20 juni 2011

Fyra dagar i Berlin

Har varit på skrapning på Danderyds sjukhus i dag. Berättar mer om det senare för just nu är jag för trött och tänkte bara visa lite bilder från helgens mysiga besök i Berlin med pappa och storasyster.


Rein, god vän till familjen och tillika vår Berlinguide, pappa och lilla jag.


Utanför vårt hotell.


Systra mi och jag.

 Ord som väcker känslor i Sachsenhausen utanför Berlin.
Minnesmonument i Sachesenhausen.

 Pappsen poserar.

Inte Venedig men nästan...

Öl och saft skapade dessa tyska drinkar.

Pappa under vårt "kvällsfika".

 Syster släcker törsten.

 Och jag fick också vara med på bild.

Pappa gör sin Günther-min...

Syster läser om Berlinsmurens historia.

Checkpoint Charlie, en av de mest kända gränsövergångarna mellan Öst- och Västberlin när det begav sig.

En amerikansk och en rysk soldat symboliserar platsen.

Checkpoint Charlie är en symbol för Kalla Kriget.

Om koffeinsuget blir för starkt i bilen.

Jag stillade mitt kaffesug med den här godbiten.

Eftersom vi bodde i gaykvarter hamnade vi också mitt i en glad gayfestival.

Det sjöngs...

det var kärlek...


och det dansades.

 Systeryster och jag.

2 kommentarer:

  1. åh berlin. jag ska dit i höst. det ser ut som ni haft härliga dagar!

    SvaraRadera
  2. Ja det är en mysig stad. Berätta gärna om vad du gjorde.

    SvaraRadera