Leta i den här bloggen

söndag 12 juni 2011

Gröna Lund och andra tankar...

En gång varje år har TV4-gruppen personaldag på Gröna Lund. Det innebär att alla anställda bjuds på gratis inträde, åkband och lunch på Grönan. Dessutom får alla ta med sex personer var som gäster. Helt galet generöst. Jag tog med mig bror, svägerska, brorsbarn och mamma. Jag är egentligen inte så förtjust i karuseller, eller jo karuseller går väl an men när det kommer till vikingagungor och bergochdalbanor då säger jag blankt nej. Men jag åkte faktiskt Tåget, den minsta bergochdalbanan, med min treåriga brorsdotter Alicia. Jag var nog mer rädd än vad hon var :-)

Fyra månader gamle Theo var också med. Han avstod karusellerna och låg istället nöjd i sin vagn och insöp atmosfären runtomkring.


Imorgon ska jag ringa runt till olika sjukhus och kolla om de har snabbare tider för "tömning". Jag kallar det tömning för att jag inte kommer på något bättre ord. Och det ska ju faktiskt tömma mig på bebis och blod. Dock fattar jag inte hur mycket blod det är tänkt att jag ska bli av med egentligen. Jag blöder ju konstant nu och då är det ändå elva dagar kvar till tömningsdatumet som jag fick på Danderyd. Är tanken att jag ska gå runt och blöda så här i elva dagar? Och ha sådan här värk? Någon som vet?

Kanske är det kroppen som nu flera veckor försent sätter igång ett missfall... Men hur vet jag det i så fall? Gaaah. Jag orkar inte vänta. Jag vill få detta överstökat.

2 kommentarer:

  1. stark e du i alla fall

    SvaraRadera
  2. Vi hade en fin dag i alla fall, precis som igår! Ringer i morgon och hör vad som sägs på sjukhuset. Sov gott & största kramen / ma

    SvaraRadera