Leta i den här bloggen

fredag 12 november 2010

En helg i kalasens teckens

Trötter. Men att gå och lägga sig halv åtta en fredagkväll är för tidigt även för en sån som jag... P har redan gått och knoppat. Han ramlade in vid 03-tiden i natt. Och då hade han alltså inte varit ute och svirat, utan jobbat hårt. Tidningslämning, sista för i år, så nästa vecka blir förhoppningsvis lugnare för hans del. Och då kan han ju sällskapa mig här hemma vettja. Massera mina fötter medan jag sitter och skriver. Servera mig kaffe och nybakade bullar. Det låter bra. Väldigt bra.

Imorgon är det kalas x två. Först fina systersonen Wille som fyller sju år. Har börjat skolan och allt. Hur gick det till? Var ju alldeles nyss som jag höll det där knytet i famnen, och nu en ettagluttare. Jag köpte en bok i födelsedagspresent. LasseMajas detektivbyrå - Campingmysteriet. Likt sin faster så gillar han deckare. Tummen upp Wille!
På kvällen ska Monicas 30 år firas. Hur gick det till? Vi är ju födda samma år, så man behöver inte vara ett mattematiskt geni för att räkna ut att även jag är 30 år. Tiden går fort. Det gäller att njuta av den, av livet.

På söndag är det Fars dag. Då ska alla rara pappor firas. Min egen kommer hit på brunch.

Nu ska jag göra mig lite kvällsfika i min ensamhet. Nej, jag är inte ensam, jag är bara själv. Det är två olika saker tycker jag. Ensam, då gör det lite ont i hjärtat av längtan efter sällskap. Själv, då är man tillfreds med att vara solokvist, eller man är i alla fall inte ensam.

Om en halvtimme börjar CSI och därefter Criminal Minds. Hoppas du får en mysig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar