Leta i den här bloggen

onsdag 10 november 2010

Swedish House Mafia vill vara rockstars

Efter gårdagens intervju och skrivande samt kvällens korrekturläsning av Studentmagasinet och Piraja var jag trött. Kanske var det just därför som jag inte hade ork nog att ta mig hem och dunsa ner i soffan. Istället följde jag med Petrus och Malin till Bio Rio i Hornstull där dokumentären Take one om dj-trion Swedish House Mafia hade premiär. Efter några klunkar öl var Malin stark nog att vinka "Hej då, nu går jag hem och slaggar".

Jag och Petrus sjönk ner i biofåtöljerna och fick följa med Sebastian Ingrosso, Axwell och Steve Angello a.k.a. Swedish House Mafia i deras "vardag". Musik såklart, och dansande, skrikande, glada, halvnakna, svettiga fans. Filmen var snyggt gjord men huvudpersonerna framstod som tre rätt osympatiska herrar i mina ögon. I filmen alltså. För jag känner dem inte. Men framför kameran var det mycket divaliteter. Fel bilar. Fel människor. Fel hotellrum. De är och vill vara rockstars, och de beter sig som sinnebilden av sådana. Sådärkul tycker jag. Men filmen var välgjord och musiken får mig och många andra på fötter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar