Leta i den här bloggen

lördag 3 september 2011

För tio år sedan sprang jag också...

I dag gick folk man ur huse för att lapa solenergi. Så även jag. Jag hopppade upp på svarta faran och trampade till St Eriksplan för att möta Matilda som den här helgen förgyller Stockholm med sin närvaro. Vi fikade på Lewinskys. Tyvärr var alla bord i solen upptagna men det var ju inte direkt kallt att sitta i skuggan heller. Där pratade vi bort några timmar och sedan skulle Matilda iväg och heja fram en vän i Tjejmilen.

Tänk att det var tio år sedan jag sprang Tjejmilen. Tio år! Jag kommer ihåg att det var galet varmt den dagen och galet mycket kvinnor i löparskor. Jag sprang på 57 minuter men hade kunnat springa på en bra mycket bättre tid om det inte varit så tätt med långsamma tanter framför mig. Nåja, åren går och i dag är jag en av dessa tanter som hellre går än springer :-) Men jag funderar faktiskt på att ta upp löpningen igen och då ta med mig Duffy, vanliga promenader är liksom inte tillräckligt för att hon ska bli trött...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar