Leta i den här bloggen

lördag 10 september 2011

Vad är din uppgift?

Kan du ibland känna dig meningslös? Ja, alltså inte som person utan meningslös i din uppgift. Vad är din uppgift liksom? Jag är en inne i sådant grubbeleri nu när jag funderar på vad jag egentligen gör för att skapa en bättre värld. Jag vet, det låter djupt, och det är det väl också. Men det jag känner är att jag vill göra något som verkligen betyder något. Som sätter avtryck. Som spelar någon roll. Jag vill gå och lägga mig på kvällarna och veta att i dag har jag gjort en bra sak för någon annan. Ja, jag vet att text också kan beröra och att taxichaufförer gör insatser och även de som betalar ut våra löner. Men det är mer än så... Tänk dig läkare och brandmän som faktiskt räddar liv. Räddar liv på människor. Vilka hjälteinsatser. Det är sådant som jag menar spelar roll... Som verkligen betyder något.

Jag har läst en del om flygplansolyckan i Ryssland de senaste dagarna. Det har fått mig att fundera på och inse hur skört livet är och att jag vill leva mitt till fullo och göra något betydelsefullt av den tid jag har här. Något som jag kan se tillbaka på och vara sådär riktigt stolt över.

1 kommentar:

  1. liten i rymden( RunRun-en liten ledtråd)10 september 2011 kl. 14:26

    ja,det verkar inte bättre än att du drabbats av ett höstgrubbleri. Jag kan förstå det. Tänker själv många gånger att livet skulle varit större,kännas större än vad man gjort det till.

    Låt oss mötas ute i det mörka grubbleriets djupa och oändliga universum!

    SvaraRadera